راهبرد های موفقیت
 
ارائه مطالب آموزشي ، مهارتي و سوالات مقطع ابتدايي
آموزش ابتدایی 2
 
 
دو شنبه 12 دی 1390برچسب:راهبرد موفقیت, :: 4:22 ::  نويسنده : گیتی محمد بیگلو


راهبردهایی برای پذیرش موفقیت


دانش آموزان نه تنها از شکست می ترسند ، بلکه اغلب به دلیل فشار همتایان موفقیت تحصیلی ، ترسناک تلقی می شود . به عنوان مثال ، اگر در فرهنگ همتایان ، کسی که نمره بالایی بگیرد ، « احمق و خرخوان » محسوب شود ، دانش آموزی که همتایانش را ارزشمندتر از موفقیت تحصیلی بداند ، به عمد نمره ای پایین تر از توانایی های خود می گیرد . دانش آموزان باید مهارت های سهیم شدن در دانش دیگران و ارائه یافته های خود به آنها گسترش دهند تا مشارکت و استعداد منحصر به فرد هر دانش آموز ، ارزشمند تلقی شود . معلم همراه با دانش آموزان خود باید راهکارهایی فراهم کند تا امکان مشارکت در محیطی سازنده و مثبت را به وجود آورد . برای مثال ، دانش آموزان زمانی به توصیف کار عملی خود می پردازند که این کار پاسخی به علایق آنها باشد . این علایق ممکن است با علایق دیگران مشابه باشد . به این ترتیب هر کسی می تواند در حوزه های مرتبط ، احساس رشد آموزشی را بدست آورد .

 

راهبردهایی برای ارزیابی مهارت های منحصر به فرد


اگر معلم برای دست یابی دانش آموزان به مطالب خاص ، رهنمودهایی نداشته و یا رویکرد ویژه ای برای تدوین و گسترش کار عملی در نظر نگرفته باشد ، آن گاه روش های سنتی ارزیابی کار دانش آموزان در این مورد کارآیی مطلوب را نخواهد داشت .
از این رو آگاهی از این که انگیزه دانش آموز هنگامی در حد بالا حفظ می شود که بداند نتیجه نهایی کارش با شیوه ای متناسب با کار ارائه شده ارزیابی خواهد شد . این بدان معناست که معلم نیاز به گسترش دامنه وسیعی از ابزارهای ارزیابی ، مانند پروفایل (نیمرخ) و سنجش بر اساس عملکرد دارد تا رشد فردی و میزان دست یابی دانش آموزان به هدف را ارزیابی نماید .

 

 پذیرش موفقیت


راهبردهایی برای کمک به دانش آموزان برای انتخاب پاداش های مناسب


ممکن است برخی از دانش آموزان ، از طریق نمره باانگیزه شوند ، اما برای کسانی که مقیاس نمره دهی سنتی را مناسب نمی بینند ، باید نظام های جدید پاداش  دهی را ایجاد کرد . دانش آموزان بهترین منبع اطلاعاتی درباره انواع پاداش هایی هستند که از نظر شخصی ، معنادار باشد . هنگامی که معلم به دانش آموزان خود اجازه می دهد تا پاداش هایشان را انتخاب کنند ، خطر بیشتری را پذیرفته است . اما بسیاری از معلمانی که به درگیرشدن در این فرآیند علاقه نشان داده اند . از نتیجه آن شگفت زده شده اند . هنگامی که دانش آموزان تجارب مثبتی داشته باشند ، احساس ارزش و احترام می کنند ، کنترل هایی بر یادگیری خود خواهند داشت و پاداش هایی انتخاب می کنند که تمایل به یادگیری بعدی و یا امکان ارتقای مهارت هایشان را فراهم می آورد . برای مثال ممکن است برای دانش آموزان پاداش های انجام کاری خاص عبارت باشد از ایجاد موقعیت هایی برای ملاقات با افراد مورد احترام جامعه و یا ترتیب دادن سفرهایی در زمینه های خاص و یا بیان دانسته های خود در جلسات والدین و معلمان .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

اين وبلاگ سعي دارد ، اطلاعات مورد نيازآموزشي و مهارت ياد گيري را با بهره گيري از تجربيات چندين ساله آموزشي خود ،و همچنين جمع بندي ازسايرمنابع دراختيار دانش آموزان عزيزو همكاران گرامي قرار دهد.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش ابتدایی 2 و آدرس amozeshb.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 1507
بازدید کل : 53094
تعداد مطالب : 153
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1

شروع کد نظرسنجی! -->city=IRXX0018&border=B01937' type=text/javascript >